SPIS TREŚCI
§ 1 Postanowienia ogólne
§ 2 Zasady działania Serwisu internetowego i przedmiot sprzedaży
§ 3 Warunki korzystania z serwisu, składanie zamówień, zawarcie umowy i realizacja usług oraz odpowiedzialność Sprzedawcy
§ 4 Wynagrodzenie Sprzedawcy i sposób zapłaty
§ 5 Prawo odstąpienia od umowy, reklamacje i gwarancja jakości
§ 6 Prywatność i bezpieczeństwo
§ 7 Własność intelektualna
§ 8 Postanowienia końcowe
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa zasady sprzedaży za pośrednictwem serwisu internetowego produktów
poligraficznych tworzonych na zamówienie (zwanych dalej: „Produktami”), a także prawa i obowiązki stron w zakresie zawieranych umów.
- Serwis internetowy prowadzony jest pod adresem: www.drukarnia-bielsko.pl przez Drukarnia AZTEK, prowadzącegodziałalność gospodarcza
pod firma: AZTEK Ewa Pamuła, siedziba: Bielsko-Biała 43-300 ul. Cieszyńska 24, (zwanego dalej: „Sprzedawca” lub „Usługodawca”),
który jest właścicielem serwisu internetowego www.drukarnia-bielsko.pl (zwanego dalej: „Serwisem” lub „Sklepem”), a także jego Administratorem.
- Szczegółowe dane Sprzedawcy: Drukarnia AZTEK, prowadzącydziałalność gospodarcza pod firma: AZTEK Ewa Pamuła,
siedziba: Bielsko-Biała 43-300 ul. Cieszyńska 24, NIP: 547 135 48 75, nr REGON 070627747.
- Produkty sprzedawane są przez Sprzedawcę zarówno osobom fizycznym nie prowadzącymdziałalności gospodarczej, jak również osobom fizycznym
prowadzącymdziałalność gospodarcza kupującym od Sprzedawcy Produkty dla celów niezwiązanychbezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub
zawodową (zwanymi dalej: „Konsumentami”), jak równieżpozostałym podmiotom, to jest osobom fizycznym prowadzącymdziałalność gospodarcza i dokonującym
zakupu od Sprzedawcy Produktu na cele związanebezpośrednio z wykonywanądziałalnością gospodarczą lub zawodową, osobom prawnym, a także jednostko
organizacyjnym nie posiadającymosobowości prawnej. Zarówno Konsumenci, jak ipozostałe podmioty dokonujące zakupów w Sklepie internetowym www.drukarnia-bielsko.pl zwane są dalej w treści niniejszego Regulaminu „Kupującymi”.
§ 2 Zasady działania Serwisu internetowego i przedmiot sprzedaży
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczna za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu.
Przedmiotem sprzedażysą produkty poligraficzne tworzone na zamówienie Kupującego.
Produkty dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Specyfika i właściwości Produktów oferowanych przez Sprzedawcęsą przedstawione na stronie internetowej Sklepu.
§ 3 Warunki korzystania z Serwisu, składaniezamówień, zawarcie umowy, realizacja usług
oraz odpowiedzialność Sprzedawcy
- Informacje znajdującesię na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
Kupującyskładając zamówienie składaofertę zakupu określonego Produktu.
- Aby dokonać zakupu za pośrednictwem Sklepu Kupujący powinien otworzyćstronę internetowa działająca pod adresem www.drukarnia-bielsko.pl i
następnie po przejrzeniu oferowanych na stronie Produktów wybraćinteresujący go Produkt i dokonać jego zamówienia przy wykorzystaniu formularza
zamieszczonego na stronie Sklepu. Kupujący w trakcie wypełnianiaformularza powinien zapoznaćsię z Regulaminem i podjąć decyzje o zaakceptowaniu
lub nie zaakceptowaniu treści Regulaminu.
- Warunkiem korzystania z Serwisu jest utworzenie konta w systemie www.drukarnia-bielsko.pl. Utworzenie konta odbywa się poprzez wypełnienie
krótkiego formularza na stronie internetowej Serwisu.
- Informacje podane przez Kupującego podczas tworzenia konta powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne. Warunkiem realizacji zamówienia jest
podanie przez Kupującego danych pozwalających na weryfikacje Kupującego i odbiorcy Produktów.
- Konto danego klienta w systemie www.drukarnia-bielsko.pl może zostać zlikwidowane lub zablokowane przez Administratora w przypadku
nie przestrzegania Regulaminu przez klienta lub w przypadku zakończeniawspółpracy z danym klientem, o czym klient zostanie
poinformowany przez Sprzedawcę. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przechowywania danych dotyczących klienta
(dane wprowadzone przez klienta przy tworzeniu konta) oraz wszystkich danych dotyczącychzleceń klienta, którego konto zostałousunięte,
przy uwzględnieniu zasad określonych w § 6 Regulaminu.
- Kupującymożeskładać zamówienia przez 24 godziny na dobę, we wszystkie dni roku, w tym w niedziele i święta.
- Dokonując zakupów Kupującyskłada zamówienie poprzez dodanie Produktu prezentowanego w Sklepie do koszyka.
Przy każdym Produkcie znajdująsiędostępne parametry, które Kupujący samodzielnie wybiera/określa.
W zależności od wybranych parametrów Produktu pojawia się cena Produktu i data jego wysyłki. Następnie po wybraniu
sposobu i miejsca dostawy oraz formy płatności,Kupujący potwierdza złożenie zamówienia klikając przycisk
„Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Kupujący przed kliknięciem przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”
wpisuje w formularzu dane niezbędne do wystawienia faktury. Kupującybędącyjednocześnie Konsumentem ma
takżemożliwość wskazania w formularzu zamówienia, iż rezygnuje z otrzymania faktury i w takim przypadku
wraz z Produktem otrzyma wyłącznie dokument księgowy. Kupujący ma takżemożliwość wskazania w formularzu
zamówienia wybranego przez siebie adresu dostawy oraz odbiorcy Produktu.
- Warunkiem realizacji zamówienia przez Sprzedawcę jest złożenie przez Kupującego zamówienia w serwisie
www.drukarnia-bielsko.pl oraz dokonanie przez Kupującego wszystkich wymaganych czynności opisanych
w § 3 Regulaminu, w tym w szczególności wgranie pliku w sposób opisany w § 3 pkt. 9 Regulaminu, jak
również (w nielicznych przypadkach) udzielenie przez Kupującego odpowiedzi na dodatkowe pytania Sprzedawcy (wykonawcy zamówienia).
- Materiały do druku - pliki graficzne:
- Materiały przesłane przez Kupującego do druku powinny być przygotowane według specyfikacji
Serwisu www.drukarnia-bielsko.pl. Specyfikacje i makiety dostępne są na stronie każdego Produktu.
W serwisie www.drukarnia-bielsko.pl dostępnych jest kilka opcji wgrania pliku w zależności od
wybranego przez Kupującego Produktu i wielkości pliku. Każdy plik sprawdzany jest pod względem
zgodności z specyfikacja Sprzedawcy. W niektórych przypadkach Serwis www.drukarnia-bielsko.pl
dokonuje drobnych korekt (zgodnie ze specyfikacja), jednakże w każdym takim przypadku Kupujący
jest o nich informowany i przed ostatecznym wykonaniem zmodyfikowanego zamówienia Kupujący dokonuje
jego akceptacji lub dalszych korekt, co musi zostać uzgodnione z Sprzedawca. Kupujący może także
zrezygnować z zamówienia, jeżeli nie akceptuje wprowadzonych przez Sprzedawcę modyfikacji. Istnieje
równieżmożliwość zaakceptowania przez Kupującego pliku, który nie jest zgodny ze specyfikacja Serwisu,
jednakże w takim przypadku ewentualna reklamacja z tytułu wprowadzonych na wyraźne życzenie Kupującego
niezgodności ze specyfikacja Serwisu może nie zostać przez Sprzedawcęuwzględniona.
- Serwis www.drukarnia-bielsko.pl nie odpowiada za treści zawarte w pracach przesłanych przez Kupującego
oraz nie dokonuje korekty treści zawartych w materiałachprzesłanych przez Kupującego. Jednakże, jeżeli
materiały przesłane przez Kupującego zawierają treści niezgodne z prawem, Serwis może odmówić realizacji zamówienia.
- Serwis www.drukarnia-bielsko.pl zapisuje wszystkie czynności dokonane przez Kupującego (miedzy innymi:
informacje o dacie i godzinie wgrania pliku graficznego, dokonaniu płatności itd.). W sytuacjach spornych
będą one możliwe do odtworzenia zarówno przez Kupującego, jak i przez Sprzedawcę.
- Akceptacja plików odrzuconych. Kliknięcie przycisku „Akceptuje plik mimo jego odrzucenia” powoduje
zaakceptowanie przez Kupującego pliku graficznego łącznie z jego błędami i przekazanie zlecenia do
realizacji. Zlecenia takie nie podlegają reklamacji w zakresie błędów wskazanych przez Sprzedawcę i
pomimo takiego wskazania zaakceptowanych przez Kupującegobłędów technicznych.
- Sprzedawca nie archiwizuje plików graficznych. Pliki zamieszczone na serwerze FTP oraz przesłane
przez Kupującego w celu realizacji zlecenia, po upływie 30 dni są usuwane.
- Po podaniu przez Kupującego wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia,
zawierające: opis przedmiotu zamówienia, jednostkową oraz łącznącenę zamawianych Produktów, dane i adres
Kupującego, a także dane i adres odbiorcy Produktu (jeśli jest nim inna osoba niżKupujący) i dodatkowo dane do
wystawienia faktury VAT.
- Procedura składania zamówienia kończysię w momencie wyboru przez Kupującego opcji „Zamawiam z obowiązkiemzapłaty”.
Dokonanie tej czynności oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiemzapłaty. Na adres e-mail wskazany przez Kupującego
podczas składania zamówienia wysyłana zostanie wiadomość, potwierdzającaprzyjęcie przez Sprzedawcę zamówienia do
realizacji zawierająca wszystkie wymagane zgodnie z prawem informacje, a w następnej kolejności na adres e-mail
wskazany przez Kupującego będą przesyłane bieżące informacje o przebiegu realizacji tego zamówienia. Po złożeniu
zamówienia Serwis www.drukarnia-bielsko.pl będzie się komunikował z Kupującym za pomocą e-maili lub, w przypadku
gdy będzie to konieczne, telefonicznie poprzez konsultanta. W komunikatach e-mail będą zawarte informacje o statusie
zamówienia i koniecznych (wyłącznie w niektórych sytuacjach – o ile będzie to niezbędne w celu należytego wykonania
zamówienia) decyzjach, których podjęcia Sprzedawca będzieoczekiwał od Kupującego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo nie przyjęcia zamówienia do realizacji, o czym poinformuje Kupującego nie później
niż w terminie 48 godzin od dnia otrzymania zamówienia.
- Z chwila otrzymania przez Kupującego na wskazany adres e-mail potwierdzenia przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia
do realizacji zawierającego wszystkie wymagane zgodnie z prawem informacje przesłanego na trwałymnośniku, Kupujący
zawiera ze Sprzedawca umowęsprzedaży Produktów objętych zamówieniem.
- Umowa sprzedażymożebyć zawarta w imieniu Kupującegowyłącznie przez osobępełnoletnia, posiadającąpełnązdolność do
czynności prawnych lub w przypadku Kupującego nie będącego osoba fizyczna – przez osobęposiadającąpełnomocnictwo
do reprezentowania Kupującego i zaciągania w jego imieniu zobowiązań.
- W przypadku zamówienia przez Kupującego Produktu, który musi zostać wyprodukowany, zmodyfikowany lub wysłany
zgodnie z indywidualnym życzeniemKupującego, wszystkie szczegóły realizacji takiego zamówienia muszązostać
przez Strony uzgodnione przed przyjęciem zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę. Szczegółowe warunki
handlowe realizacji takiego niestandardowego zamówienia musza zostać uzgodnione przez Strony w formie
pisemnej lub w formie wymiany korespondencji e-mail przed przyjęciem przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji.
- Sprzedawca dostarczy Produkt Kupującemu w terminie wskazanym na stronie Sklepu lub też – w przypadku Produktów
realizowanych na indywidualne zamówienie Kupującego - w terminie uzgodnionym z Kupującym i wskazanym w
przesłanej do Kupującego korespondencji e-mail.
- Termin wysyłki Produktu jest liczony:
- od momentu otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do
realizacji - w przypadku gdy płatność dokonywana jest przez Kupującego w chwili odbioru Produktu
(gotówka kurierowi – po otrzymaniu przesyłki);
- albo
- od momentu wpływu na konto Sprzedawcy całej kwoty wynagrodzenia należnego za
Produkt zamówiony przez Kupującego – w przypadku gdy płatność dokonywana jest przez
Kupującego przed rozpoczęciem realizacji zamówienia przez Sprzedawcę (przelewem na konto Sprzedawcy).
- Produkt jest wysyłany przez Sprzedawcę na adres na terenie Polski wskazany przez Kupującego, na koszt Sprzedawcy.
- Produkt wysyłany jest przez Sprzedawcę za pośrednictwem firmy kurierskiej. Przesyłki dostarczane są od
8:00 do 20:00 w dni robocze. W przypadku nie zastania Kupującego, zostawione zostaje awizo. W przypadku
nie doręczenia Produktu z powodów zależnych od Kupującego lub odbiorcy Produktu i konieczności jego
ponownego wysłania przez Sprzedawcę, Kupującymożezostaćobciążony kosztami ponownej wysyłki Produktu.
Sposób opakowania Produktu każdorazowo jest wybierany przez Sprzedawcę i uwzględniaspecyfikęwysyłanego Produktu.
- Sprzedawca zaleca, aby po otrzymaniu przesyłkiKupującysprawdziłzawartość paczki w obecności dostarczyciela
w celu weryfikacji czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy. W przypadku stwierdzenia
naruszeń lub uszkodzeń, Kupujący powinien zażądać od dostarczyciela przesyłkisporządzeniaprotokołu szkody
z zaznaczeniem zastrzeżeń, co do stanu przesyłki. Niezależnie od powyższego zaleca się aby zgłoszenia
reklamacyjnego dotyczącegouszkodzeń Produktu w trakcie transportu dokonaćtakże w sposób ustalony
w § 5 ust. 9 Regulaminu, nie późniejniż w terminie 5 dni od dnia przyjęciaprzesyłki przez Kupującego.
- Odbiór przesyłki od kuriera musi być potwierdzony czytelnym podpisem Kupującego (lub osoby upoważnionej
przez Kupującego do odbioru przesyłki) za pokwitowaniem. Z chwilą pokwitowania odbioru, na Kupującego
przechodzi prawo własności Produktu oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem Produktu,
a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia Produktu.
- W przypadku opóźnienia w doręczeniuprzesyłki zaleca się, aby Kupującyzaznaczył ten fakt na liście
przewozowym w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej. W takim przypadku na liście przewozowym
Kupujący powinien także podać datę i godzinę doręczenia.
- W przypadku bezpodstawnej odmowy przyjęciaprzesyłki z Produktem przez Kupującego, przesyłka jest
zwracana do Sprzedawcy na koszt Kupującego. W takim przypadku Kupujący – pomimo nie odebranie
Produktu - jest zobowiązanytakże do zapłaty Sprzedawcy za Produkt, którego odbioru Kupujący
bezpodstawnie odmówił. Treść niniejszego punktu nie wyłącza, ani tez w żadnym zakresie nie
ogranicza uprawnień Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem, o których mowa w § 5 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo weryfikacji poprawności i prawdziwościkażdego zamówienia poprzez
kontakt telefoniczny z Kupującym na numer telefonu podany przez Kupującego w formularzu zamówienia.
Kontakt telefoniczny będzieodbywałsięwyłącznie w dni robocze w godzinach od 9:00 – 17:00.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nie zrealizowania zamówienia w następujących przypadkach:
- otrzymania po wysyłaniu e-maila potwierdzającegoprzyjęcie zamówienia do realizacji e-maila
zwrotnego z informacja, iż e-mail potwierdzający zamówienie nie dotarł do adresata,
- otrzymania nieprawidłowo wypełnionego formularza zamówienia,
- braku możliwości kontaktu z Kupującym w sposób ustalony w § 3 pkt. 24 Regulaminu, w celu
przeprowadzenia weryfikacji treścizłożonego zamówienia lub doprecyzowania szczegółów zamówienia,
- w przypadku opisanym w § 4 ust. 7 Regulaminu,
- nie przyjęcia przez Sprzedawcę zamówienia do realizacji z powodu błędów w pliku wgranym przez
Kupującego, które nie zostałonastępnie wznowione przez Kupującego.
- W każdym przypadku, gdy Sprzedawca nie realizuje zamówienia, a otrzymał płatność
związaną z takim zamówieniem, zobowiązany jest do zwrotu takiej płatności w terminie
14 dni kalendarzowych od dnia podjęcia decyzji o niezrealizowaniu zamówienia.
- Sprzedawca informuje, ze Kupujący składając zamówienie powinien wziąć pod uwagę fakt, iż:
- różnica w wymiarach Produktów wykonywanych przez Sprzedawcę biorąc pod uwagę tolerancje błędu
krajarki wykorzystywanej przez Sprzedawcę może wynieść do 2 mm,
- w wykonanym Produkcie mogąwystąpićprzesunięcia lakieru punktowego UV w stosunku do motywu
drukarskiego o wartości do 0,3 mm, co wynika z stosowanej przez Sprzedawcę technologii
wykonywania Produktu, a ewentualne reklamacje zgłaszane z tego tytułu przez Kupującego
mogą nie zostać uznane przez Sprzedawcę.
§ 4 Wynagrodzenie Sprzedawcy i sposób zapłaty
- Podane ceny Produktów są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i sąwyrażone w PLN. Każdorazowo obok
ceny Produktu podawane są wszystkie pozostałe koszty (o ile występują), do których poniesienia
zobowiązany jest Kupujący.
- Do każdegowysłanego Produktu dołączony jest dowód sprzedaży, który Sprzedawca wystawia i przesyła wraz
z zakupionym Produktem. Sprzedawca dopuszcza takżewysłanieprzesyłki z Produktem na inny adres, niż
adres na który zostanie wysłany dowód sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdującychsię w ofercie Sklepu, wprowadzania
nowych Produktów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu
oraz udzielania Kupującym dodatkowych rabatów (na zasadach ustalonych w odrębnym Regulaminie Akcji Rabatowej),
bądź wprowadzania w nich zmian. Powyższe nie ma wpływu na zamówienia złożone przed data wejścia w życie
zmiany ceny lub warunków akcji promocyjnych (rabatowych), które będą realizowane na dotychczasowych zasadach.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Forma płatności obowiązującą w Sklepie jest płatność przelewem, karta kredytowa, przekazem pocztowym,
przelewem online za pośrednictwem serwisu PayU (przedpłata).
- Sprzedawca dopuszcza także dokonywanie zapłaty przez Kupującego przy odbiorze Produktu - gotówka kurierowi.
- W przypadku gdy Kupującyzawierającumowęzobowiązał do zapłaty za zamówiony Produkt w formie ustalonej
w ust. 5 niniejszego paragrafu (przedpłata), brak zapłaty za zamówiony Produkt w terminie 14 dni
kalendarzowych od daty złożenia zamówienia powoduje, ze transakcja zostaje uznana za nieaktualna
i będzie automatycznie anulowana.
§ 5 Prawo odstąpienia od umowy, reklamacje i gwarancja jakości
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dziennik Ustaw z 2014r. poz. 827),
Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów,
za wyjątkiem kosztów wskazanych w punkcie 9 niniejszego paragrafu, w terminie 14 (czternastu) dni.
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będączobowiązany do przeniesienia jego
własności - od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazana przez Konsumenta
osobę trzecia innąniżprzewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w
posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części,
- polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o
odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument
odstępując od umowy możeskorzystać z zamieszczonego poniżej wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
jednak nie jest to obowiązkowe
Wzór formularza (oświadczenia) o odstąpieniu od umowy
Wysłać do: Drukarnia AZTEK, Bielsko-Biała 43-300 ul. Cieszyńska 24
„- Ja/My* ………… niniejszym informuje/informujemy* o moim/naszym* odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy*……./umowy dostawy następujących rzeczy*…../umowy o dzieło polegającej na wykonaniu
następujących rzeczy*……./o świadczenie następującej usługi*
- Data zawarcia umowy*………../odbioru*…………….
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ………..
- Adres konsumenta(-ów) ……………..
- Podpis konsumenta(-ów) …………..(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data ………………….”
- Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Konsument może także odstąpić od umowy poprzez przeslanie oświadczenia droga elektroniczna na adres
e-mail drukarnia@aztek.pl przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy wskazanego
w ust. 3 powyżej niniejszego paragrafu lub przez przeslanie innego równoważnego w treści
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
-
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku (na przykład pocztą
elektroniczną) potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób,
o którym mowa w ust. 4.
- Zwrot płatności otrzymanych od Konsumenta, w tym kosztów dostarczenia Produktu do Konsumenta nastąpi nie
później niż w terminie 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę
oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy
użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, bez ponoszenia przez Konsumenta
jakichkolwiek opłatzwiązanych z zwrotem, chyba ze Konsument wyraźniezgodziłsię na inny sposób zwrotu,
który to sposób nie wiążesię dla Konsumenta z żadnymi kosztami. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia
Produktu inny niżnajtańszyzwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, ze sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymaćsię ze zwrotem
płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub do chwili dostarczenia
przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę
do odbioru niezwłocznie, jednak nie późniejniż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba ze
Sprzedawca zaproponował, ze sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
Produktu przed jego upływem.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
- Jeżeli w wykonaniu umowy sprzedaży Sprzedawca dostarczył Produkt Konsumentowi do miejsca,
w którym Konsument zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedawca jest zobowiązany do
odebrania Produktu na swój koszt, gdy ze względu na charakter Produktu nie można
Produktu odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Zgodnie z treścią art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od
umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem umowy jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki
termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem umowy jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu,
którego po otwarciu opakowania nie możnazwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem umowy są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostająnierozłączniepołączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem umowy są Produkty stanowiące nagrania dźwiękowe lub wizualne
albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
Powyższe uregulowanie nie wyłącza odpowiedzialności Sprzedawcy określonej w pkt. 13 i następnych poniżej
niniejszego paragrafu.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta, jak również wobec pozostałych Kupujących nie będących
jednocześnie Konsumentami, z tytułu gwarancji jakości oraz rękojmi za wady dostarczonych Produktów,
na zasadach ogólnych wynikających z Kodeksu Cywilnego (Dziennik Ustaw z 2014r. poz. 121) oraz
opartych na tych zasadach postanowieniach niniejszego Regulaminu.
- Reklamacje należy złożyć za pośrednictwem serwisu www.drukarnia-bielsko.pl w zakładce
„Moje konto – reklamacje”. Reklamacje można także przesłać na adres siedziby
Sprzedawcy: Drukarnia AZTEK, Bielsko-Biała 43-300, ul. Cieszyńska 24.
- Składając reklamacje należy dostarczyć Sprzedawcy reklamowany Produkt wraz z opisem reklamacji.
Wszelkie inne uwagi dotyczące reklamowanego Produktu, takie jak zdjęcia reklamowanego Produktu,
czy skan protokołów uszkodzenia lub zniszczenia Produktu Kupujący może przesyłać na adres
drukarnia@aztek.pl. W przypadku, gdy reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie, kosztami
powstałymi po stronie Sprzedawcy z tytułu odbioru reklamowanego Produktu i jego ponownej
wysyłki do odbiorcy może zostać obciążony Kupujący.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby rozpatrzyć reklamacje - bez względu na rodzaj zgłoszenia - w
ciągu 24h licząc od momentu zgłoszenia. Jednakże w żadnym przypadku rozpatrzenie reklamacji nie
nastąpi późniejniż w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych od dnia jej zgłoszenia. W każdym
przypadku Sprzedawca powiadomi Kupującego w terminie powyżej ustalonym o sposobie dalszego postępowania.
- Zamieszczone w sklepie zdjęcia Produktów mogą odbiegać kolorystycznie od rzeczywistych kolorów
Produktów ze względu na różną konfiguracje sprzętu komputerowego Kupujących, a indywidualne
ustawienia komputera i monitora Kupującego mogą powodować błędne lub zniekształcone
wyświetlanie informacji o Produkcie (np. kolorów). Reklamacja złożona na tej podstawie
przez Kupującego może nie zostać uznana przez Sprzedawcę.
- W przypadku umów zawieranych z Kupującymi nie będącymi jednocześnie Konsumentami w rozumieniu
art. 221 Kodeksu Cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Kupujący składać reklamacje dotyczące Produktu posiadającego wady korzystając z uprawnień
wynikających z udzielonej przez producenta Produktu gwarancji jakości na warunkach przez
producenta określonych, albo tez korzystając z uprawnień z tytułu rękojmi przysługujących
Kupującemu będącemu jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego wobec
Sprzedawcy w związku z niezgodnością Produktu z umowa.
§ 6 Prywatność i bezpieczeństwo
W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania oddnia 25 maja 2018 roku
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”, informujemy, że:
-
Administratorem danych osobowych Kupujących jest Drukarnia AZTEK, prowadzący działalność gospodarcza pod firmą
AZTEK Ewa Pamuła NIP: 547 135 48 75 nr REGON 070627747 (dalej jako „Firma”),
-
Z Administratorem danych można się skontaktować pisemnie, za pomocą poczty tradycyjnej, jak i za pomocą maila,
a także telefonicznie w następujący sposób:tel. +48 33 811 91 50, e-mail: drukarnia@aztek.pl
-
Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej
ochrony danych osobowychprzed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą,
nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.
-
Firma przetwarza dane osobowe w celach:
-
świadczenia usług poligraficznych na rzecz Kupujących. Podstawą prawną przetwarzania
danych jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
-
sprzedaży produktów oferowanych przez Firmę - podstawą prawną przetwarzania danych
jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
-
marketingowych – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes
Firmy – marketing własnych produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
-
rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych
roszczeń - podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes
Firmy – (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
-
w celu wykonania ciążących obowiązków prawnych, np.: wystawianie i przechowywanie
faktur oraz dokumentów księgowych, udzielanie odpowiedzi na reklamacje w terminie i
formie przewidzianej przepisami – przez czas wykonywania obowiązków i czas, w którym
przepisy prawa nakazują przechowywanie dokumentów (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
-
wysyłki informacji handlowych drogą elektroniczną - wyłącznie w przypadku wyrażenia
zgody przez Użytkownika. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Administrator w celu realizacji umowy potrzebuje uzyskać następujące dane osobowe:
dane identyfikacyjne (imię, nazwisko i ewentualnie firmę oraz numer NIP) dane adresowe
(adres e-mail, ulica, miejsce zamieszkania, kod pocztowy). Brak podania tych danych
uniemożliwia wykonanie zamówienia. Każdorazowo zakres wymaganych danych wskazany jest
także w niniejszym Regulaminie oraz przed rozpoczęciem świadczenia określonej Usługi
lub zawarciem umowy Sprzedaży na stronie Sprzedającego.
- Administrator może dodatkowo prosić Kupującego o podanie danych dodatkowych
(np. numer kontaktowy), które to dane nie mają wpływu na zawarcie umowy, jednakże
ułatwiają kontakt z Kupującym, a tym samym wpływają na sprawną realizację zamówienia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu zawarcia umowy z
Firmą oraz wykonania tejże umowy.
- Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po
tym okresie dla celów i przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa
lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń – nie dłużej niż przez okres 6 lat,
lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody.
- Odbiorcami danych osobowych będą:
- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Firmy w
celu obsługi strony internetowej ……………………. oraz podmioty świadczące
usługi związane z bieżącą działalnością Firmy,
- PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182,
wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000274399, NIP: 7792308495,
REGON: 300523444 – podmiot świadczący usługi płatności on-line,
- podmioty świadczące usługi kurierskie i pocztowe,
- podmioty świadczące na rzecz firmy usługi podatkowe i księgowe
- (ewentualne inne firmy, które mają dostęp do danych osobowych – do edycji)
- Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo do dostępu
do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także
prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na
zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może
zwrócić się do Firmy z prośbą o udzielenie informacji. Administrator może poprosić o
dodatkowe informacje pozwalające uwierzytelnić osobę wykonującą przedmiotowe uprawnienia.
Aby mieć pewność, że jesteś uprawniony do złożenia wniosku, możemy poprosić o dodatkowe
informacje pozwalające osobę wnoszącą o udzielenie informacji.
- Każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
§ 7 Własność intelektualna
Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep internetowy Sprzedawcy, to jest: www.drukarnia-bielsko.pl a także
zawartość strony internetowej www.drukarnia-bielsko.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez
prawem autorskim. Prawa do serwisu www.drukarnia-bielsko.pl oraz treści w nim zawartych należą do firmy
www.drukarnia-bielsko.pl. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze,
skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe sązastrzeżone i należą do serwisu
www.drukarnia-bielsko.pl. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub
dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.drukarnia-bielsko.pl bez zgody właściciela jest zabronione.
Złamanie powyższych przepisów będzie ścigane w drodze postepowania sądowego.
§ 8 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem maja zastosowanie przepisy prawa powszechnie
obowiązującego, w tym w szczególności przepisy aktów prawnych przywołanych w niniejszym Regulaminie,
a w przypadku Kupujących nie będącychjednocześnie Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia
23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121. j. t.), także postanowienia Ogólnych Warunków
Sprzedażydostępnych na stronie internetowej Sklepu.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie maja na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw
Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia
1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. 2014.121. t.j.), przysługujących mu na mocy bezwzględnie
obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodnościpostanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo maja te przepisy
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana dokonywana jest poprzez
umieszczenie nowej treści Regulaminu w serwisie internetowym www.drukarnia-bielsko.pl.
- Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu, to jest przed dniem
umieszczenia na stronie internetowej Sklepu nowej treści Regulaminu, będą realizowane zgodnie
z postanowieniami poprzedniej wersji Regulaminu.
- Spory pomiędzy Sprzedawca a Kupującymbędącym jednoczenie Konsumentem rozstrzygane będą przez
sad powszechny właściwywedług przepisów Kodeksu postepowania cywilnego.
- Ewentualne spory powstałepomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem,
rozstrzygane będą przez sad powszechny właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Kupujący będący jednocześnie Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego
sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sadem
Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej znajdującym się najbliżej
miejsca zamieszkania Konsumenta. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur
rozstrzygania sporów, znajdująsię pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl,
w zakładce "Rozstrzyganie sporów konsumenckich".
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie i obowiązuje od dnia jego publikacji, to jest od dnia 25 maja 2018 r.